Hvordan firmaer kan bruge Google+

Google+ folkene arbejder stadig hårdt på at skabe brand sider for firmaer, og allerede nu kan forskellige firmaer udnytte de mange muligheder, selvom den officielle udmelding er, at man ikke bør lave en profil på Google+, der repræsenterer et brand. Et par firmaer har dog allerede gjort det. Prøv, hvis du tør - det kan dog ikke loves, at din profil ikke bliver lukket ned, når du går imod Googles ønsker.

Google+ Circles er firmavenlige

Google+ Circles gør det nemt at dele dine kontakter ind i grupper. I samme øjeblik du føjer dem til, kan du putte dem ind i cirkler under "venner" eller "kolleger". I Google+ kan får du altså have både en Facebook lignende venne-cirkel ved siden af en LinkedIn lignende cirkel med kolleger og professionelle kontakter. De to cirkler har intet at gøre med hinanden, og medlemmerne kan kun se det, du poster i den cirkel, de er i. Du kan altså helt adskille dit professionelle fra dit private liv.


Hold videomøder med dine kolleger
Hangouts. Navnet antyder, at det drejer sig om noget uformelt, men et hangout kan sagtens bruges til møder i firmaet. Hangout er en form for multibruger-videochat, og mulighederne for at bruge det er uendelige. Der er ingen grund til ikke at bruge hangouts til firmamøder - det kan endog være rigtig praktisk.
En anden mulighed er at bruge hangouts i kundeservice, kunderne kunne så få mulighed for at være med i en gruppechat om firmaets produkter, så de her kunne få support og hjælp.

Integrer med andre Google værktøjer

Hvis dit firma allerede bruger Gmail, Google Calendar og den slags, er Google+ næsten ikke til at komme udenom. Efterhånden som Google+ bliver integreret med disse andre Google programmer, vil det blive endnu mere attraktivt for firmaer at bruge Google+ til kommunikation og planlægning i virksomheden.
Der arbejdes i øjeblikket på at integrere Google+ med Google Apps - noget, der kun vil gøre Google+ endnu mere attraktiv, og som der allerede er stor efterspørgsel på.
I det hele taget gøres der meget for at gøre Google+ uundværlig - både for privatpersoner og for firmaer (selvom de altså ikke officielt anbefaler firmaer at bruge det endnu).
Foreløbigt er det tydeligvis mest privatpersoner, der har fået øjnene op for Google+. En søgning på Joomla webdesign på Google+ fører f.eks. til en japansk pige ved navn Joomla. En lignende søgning på Facebook fører til både firmaer, der beskæftiger sig med Joomla, og til fansider fra Joomla folket. Men Google+ er på vej frem - bliver spændende at se, hvad der sker i de kommende måneder.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Google - den nysgerrige nabo

Google+ vs Facebook

Marketing