Google - den nysgerrige nabo

Jeg læste for nyligt en genial blogpost på nettet, hvori Google sammenlignes med en nysgerrig nabo.
Sagen var, at forfatteren til bloggen lige havde investeret i en ny minivan, der kom med to forskellige elektroniske bilnøgler, en til mor og en til far. Disse elektroniske vidundere husker altid ens sæde- og speljpositioner, yndlingsradiostation osv. Ret ofte fik mor og far byttet om på deres nøgler og endte med at sidde og indrette sæder osv. i fem minutter, hver gang de satte sig ind i den nye bil. De nysgerrige naboer på begge sider kunne simpelthen ikke finde ud af, hvad de lavede i bilen i de fem minutter, før de kørte afsted.

Google - også nysgerrig

På internettet kan man sammenligne søgemaskiner som Google med nysgerrige naboer. Google indekserer tekst, links og andet på din hjemmeside og prøver derigennem at finde ud af, hvad du er for en størrelse, så den kan fortælle alle om det. Hvis du har mange links på din Joomla hjemmeside, som indeholder ens indhold, bliver Google forvirret. Hvad sker der? Den kan ikke finde ud af, hvad der foregår og giver dig en SEO straf.

Pas dig selv

At forhindre duplicate content er en af de vigtigste funktioner i en URL Manager. Med en URL Manager får du en sikkerhed for, at dine URL'er ikke er ens, og risikoen for en duplicate content straf bliver reduceret. Så hvis du er seriøs mht. SEO, så sørg for at have en god URL Manager - så kan du bruge din tid på at køre (trafik til din hjemmeside) i stedet for at bruge al din tid på at indstille sæde og sidespejle.
Jeg har selv installeret den geniale Joomla komponent sh404sef, som indeholder en super god URL Manager. Den gør generelt SEO nemmere, synes jeg. Så kan jeg koncentrere mig om mit Joomla webdesign i stedet for en masse SEO bøvl.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Google+ vs Facebook

Marketing